Експерт назвала тренди житлової нерухомості-2018


Опубликованно 09.03.2018 02:25

Експерт назвала тренди житлової нерухомості-2018

Головний редактор видання Property Times Наталія Рева назвала тренди житлової нерухомості, які будуть актуальні в цьому році.

Також експерт спрогнозувала, як буде розвиватися ринок житла, передає СтройОбзор з посиланням на URE Club.

ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНЦІЇ

Однією з головних тенденцій ринку стає посилення конкуренції. При цьому, конкуренція буде проходити на двох рівнях: між "старими" і новими компаніями, а також між проектами.

ВИХІД НОВИХ КОМПАНІЙ

Всупереч очікуванням, на ринок виходять нові гравці. Деякі з них паралельно з брендами своїх РК, розвивають і власний бренд (наприклад, Edelburg Development). Втім, є й ті, хто особливо не афішує бренд забудовника, але планомірно будує по кілька житлових комплексів (наприклад KyivBudDevelopment, "Друзі Девелопмент"). Є також компанії, які поки що тільки готуються до виходу на ринок відразу з кількома великими проектами (наприклад, ENSO).

На рівні компаній боротьба за клієнта розгорнеться між гравцями з усталеною репутацією і компаніями-новачками, які намагаються конкурувати не ціною, а цікавою архітектурою, інфраструктурою, новими технологіями тощо.

ЧИМ КОНКУРУВАТИ?

Посилення конкуренції змушує забудовників шукати і пропонувати покупцям нові переваги своїх проектів. По-перше, це комплексна забудова (тут важливі інфраструктура, громадський простір, благоустрій). Створюються європейські квартали, за межі яких можна і не виїжджати.

По-друге, різноманітні сервіси та послуги. В першу чергу - це консьєрж-сервіс. Розширюється перелік послуг - від бронювання квитків, столиків в ресторані або хімчистки до догляду за домашніми тваринами та організації ремонту автомобіля. Більш того, ці послуги поступово поширюються преміальних на бюджетні сегменти, зокрема, житло комфорт-класу.

Забудовники все більше уваги звертають на нові технології - від 3D-турів по комплексу та віртуальної реальності у відділі продажів до "розумного будинку" і "розумного Жеку" в самому комплексі, а також впроваджують нецінові програми лояльності.

ПЕРЕРОЗПОДІЛ ПРОПОЗИЦІЇ

Пропозиція новобудов поступово зміщується в бік комфорт-класу. Серед житлових комплексів, здача яких запланована на найближчі три роки, об'єкти комфорт-класу складають майже 39% (80 об'єктів).

Частка пропозиції РК економ-класу впала до рівня частки бізнес-класу. Підкреслимо, що мова йде про кількість житлових комплексів, а не будинків, квартир або квадратних метрів (ці показники в "економі" і "бізнесі" будуть суттєво відрізнятися).

Сьогодні в Києві будується 55 ЖК класу "економ" і стільки ж - бізнес-класу. Їх частка в загальній структурі пропозиції становить 27%. Частка класу "еліт" найменша - 7% (15 житлових комплексів).

Перерозподіл пропозиції стосується також планувань квартир. Ринок наситився так званими "смарт-квартирами", вже спостерігається дефіцит двокімнатних і в цьому році ринок на нього відреагує.

ЦІНИ БУДУТЬ ЗРОСТАТИ

Два роки стабільності вичерпали ціновий запас міцності більшості об'єктів економ - і комфорт-класу. За цей час курс долара виріс всього на 13%, однак собівартість будівельних робіт - на 42%. Тому ціни будуть зростати пропорційно цим показникам. Зростання буде більше там, де ціна квадратного метра близька до собівартості будівництва (сьогодні це 14340 грн./кв. м). Якщо ціна вище, зміни будуть незначні.



Категория: Технологии